Založ si blog

MS, optikou ženy

V týchto krásnych májových dňoch žije celá naša krajina takmer výlučne hokejovým sviatkom. Aké úžasné. Prízemná domáca politika zostala na okraji, blahoslavenie Jána Pavla II. je v správach až na druhom mieste a smrť Bin Ládina dnes málokoho na Slovensku zaujíma do takej miery ako Američanov, ktorí včera vyšli do ulíc.

Nie Slovensko má dnes inú, krajšiu a vzrušujúcejšiu drogu. Droga, ktorá spája aj inak politicky, spoločensky, vekovo a ideovo rozdelených. Droga, produkujúca endorfíny, ktoré nemajú deštrukčný účinok. Droga, ktorá maličkému národu veľmi pomáha. Neobsahuje žlčovité prísady, ktoré vyvolávajú neznášanlivosť, zlobu a pocit menejcennosti.

Ja ako žena som tomu rada. I za cenu toho, že pri mojich dvoch chlapoch mám teraz doma, jemne povedané, sťažené podmienky. Mám prísny zákaz napr. prechádzať cez izbu v tých najkritickejších a najdôležitejších momentoch zápasu, keď hrajú naši. A poviem vám, podľa reakcií mojich chlapov, tie sú vždy. Nemôžem si púšťať nahlas môj televízor, nech sa deje, čo sa deje a pokiaľ sa zapojím do diskusie o budúcom vývoji šampionátu, tak mám prísne embargo vynášať akékoľvek pochybnosti o našom úspechu. Tie hlasné a oduševnené debaty po odohraných zápasoch by neutíšilo ani komando. Nepomáha môj krik, ani  prehlušujúca telka. Sú to emócie, ktoré sa vôbec nedajú ukontrolovať.

Ale aby som bola spravodlivá, aj ja si občas prepnem na zápas, keď hrajú naši. Pozerám ho len tak, po jednom očku. Ale úprimne, nemám na to nervy. Vždy, keď to urobím dostaneme gól. Potom mám výčitky, že je to práve preto, že ja sa pozerám. Preto odolávam a premáham sa ako viem, aby som tam nenakukla a nepriniesla našim zlatým chlapcom smolu.

Napriek všetkému, som vďačná slovenským hokejistom a organizátorom šampionátu, že takto nádherne spojili celé Slovensko. I tá posledná rómska osada sleduje šampionát, pozná mená našich hrdinov a prežíva spolu s nimi radosť z úspechov. Je to krásny pocit. Aspoň raz začas sa oprostiť od bežných problémov života a naplno si užívať iba športový sviatok a byť hrdí na to, že aj naše malé Slovensko niečo dokázalo.

Kto je tu vlastne hyena?

24.11.2014

Dnes nám naša siedma veľmoc priniesla správy o tom, ako sa náš sociálny premiér rozhorčil nad tým, že si ľudia dovolili protestovať so sviečkami rovno pred domom 2. najvýznamnejšieho verejného činiteľa, ktorý je podozrivý, že je za špinavosťami okolo kupčenia so zdravím tohto národa, a nazval ich veľmi expresívne: hyenami. Takže takto: Hyeny sú známe aj ako [...]

Koniec, alebo druhý začiatok, epilóg

20.05.2014

V mojich predchádzajúcich dvoch blogoch s rovnakým názvom som mapovala kroky, ktoré prešlo Slovensko od Mečiara až po nášho terajšieho dvojnásobného premiéra, ktorý sa po vyhratých voľbách v roku 2012 zaviazal byť zodpovedným, vedieť ako konať a vládnuť tak, aby kvalita života v Slovenskej republike bola trvalo udržateľná a vrátiť ľuďom nádej, že žijú [...]

Keď túžba po moci zatemní zdravý rozum

24.03.2014

Prístup k moci by mal byť zakázaný tým, ktorí ju milujú. Platón Včera sme do schránky dostali list. Nebol to obyčajný list. Obálka bola krásne ofrankovaná farebným slovenským štátnym znakom s červeným odkazom: PRIPRAVENÝ PRE ĽUDÍ, kandidát na prezidenta Róbert Fico (vlastnoručne podpísaný). List je na kvalitnom kriedovom papieri so známym obrazom z bilbordov, [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

zaza

Nebojme sa pravdy. Aj tak nás raz zastihne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 71
Celková čítanosť: 340865x
Priemerná čítanosť článkov: 4801x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy